انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

انیمیشن چیست? در زندگی هر کسی زمانی بود که انیمیشن جالب ترین چیزی بود که تا به حال دیده اید. مانند یک فیلم دیزنی در کودکی یا یک بازی 3d که شما را مجذوب خود می کرد. در این آثار تماشایی همواره شخصیت های تخیلی مانند زندگی واقعی حرکت و عمل می کردند. قدرت انیمیشن همواره مورد توجه طراحان گرافیک بوده است. در عصر دیجیتال، انیمیشن می تواند کاربردی فراتر از سرگرم کردن کودکان داشته باشد. انیمیشن یک ابزار موثر برای ارتباطات بصری که قابلیت های جدیدی برای بیان احساسات و خلاقیت ارائه می دهد. در سطح عملی تر، حرکت انیمیشن بیشتر از تصاویر ثابت جلب توجه می کند. و با توجه به محدودیت های فیلم زنده، انیمیشن می تواند بسیار کاربردی باشد.

در این مقاله HonarAcademy، ما یک نمای کلی از انیمیشن را ارائه می دهیم و درباره کاربرد انیمیشن در طراحی بحث می کنیم. همچنین برخی از تکنیک های دوران اوج کارتون ها را برای تطبیق با عصر جدید به روز رسانی می کنیم.

attachment 97933572 - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

 

انیمیشن چیست؟

انیمیشن فرایند عکاسی از تصاویر پی در پی، ثابت، نقاشی یا اجسام بی جان و پخش آنها به شکل متوالی جهت تقلید از حرکات دنیای واقعی است. اگر تا به حال یک فلیپ بوک دیده اید، باید با نحوه کار انیمیشن آشنا باشید.

 

 

 

اما وقتی می پرسید “انیمیشن چیست؟” چیزی بیشتر از یک تعریف فنی می خواهید. مانند از کجا آمده؟ هدف آن چیست؟

ایده تصاویر پی در پی به هزاران سال پیش برمی گردد زمانی که انسان ها روی دیوار های غار نقاشی می کردند. هنر انیمیشن با اختراع نوار فیلم امکان پذیر شد. با این حال، دانش انیمیشن از اوایل قرن نوزدهم شناخته شده بوده، همانطور که تصویرسازی سیمون فون استامپفر (1833) را در پایین می بینیم.

اولین انیمیشن ثبت شده روی فیلم توسط هنرمند و مخترع فرانسوی شارل امیل رینو روی پراکسینوسکوپ (اختراعی که منجر به ساخت دوربین آنالوگ شد) با دست نقاشی شد.

 

Prof. Stampfers Stroboscopische Scheibe No. X 1 - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

 

در اوایل قرن بیستم، هنرمندان سراسر جهان ساخت انیمیشن را آغاز کردند. مانند انیمیشن Katsudō Shashin (1907-1911)  که اخیراً کشف شده است و گفته می شود قدمتی بیش از انیمیشن های غربی دارد. با این حال، انیمیشن تا دوران والت دیزنی در دهه 1920زمانی که امکان استفاده از صدا در فیلم میسر شد، عمدتا به عنوان یک تازگی تلقی می شد.Steamboat Willie (1928) ، کارتون شاخص دیزنی اولین کارتون صدادار نبود ، اما یکی از محبوب ترین های آن زمان بود.

در دهه 1930 ، استودیوهای دیگر متوجه شدند که باید از طریق انیمیشن پول درآورد، انگیزه ای که در راه اندازی Looney Tunes و Merrie Melodies توسط برادران وارنر وجود داشت. در دهه 1930 رقابت های دوستانه ای بین میکی و باگز وجود داشت-که امروزه به عنوان از آن به عنوان عصر طلایی انیمیشن آمریکا یاد می شود-که با نمایش قدرتمند دیزنی در ساخت سفید برفی و هفت کوتوله به اوج خود رسید که اولین فیلم بلندی بود که کاملاً با دست طراحی شده بود.

با رواج تلویزیون های رنگی در اواخر دهه 1950، یکی دیگر از پیشگامان انیمیشن آمریکایی هانا باربارا وارد صحنه شد. به دنبال انقلاب فرهنگی دهه 1960، انیمیشن بزرگسالان نیز ساخته شد که معروف ترین آن X-rated Fritz the Cat (1972 بر اساس کمیک استریپ Fritz the Cat اثر هنرمند افسانه ای رابرت کرامب بود. سرانجام در دهه 1990، تصاویر کامپیوتری (CGI) توانست با انیمیشن های دستی رقابت کند. که توسط اولین فیلم کامپیوتری Toy Story (1995) بر سر زبان ها افتاد.

با توجه به سابقه وسیع انیمیشن، جذابیت آن نیز گسترده است. البته بچه ها آن را دوست دارند، زیرا بیشتر انیمیشن های کودک شامل حیوانات و کتری های متکلم است در واقع مواردی که در دنیای واقعی وجود ندارد. با پیشرفته تر شدن تکنیک های ساخت انیمیشن، موضوعات آن نیز تغییر خواهند کرد. در حالی که امروزه  تقریبا در تمامی فیلم ها از CGI استفاده می شود، فیلم و سریال های کاملا انیمیشنی نیز می تواند برای بزرگسالان جذاب باشد مانند The Simpsons ، Family Guy یا South Park.

بزرگترین نقطه قوت انیمیشن جذابیت آن برای گروه های مختلف در یک زمان است. انیمیشن به هنرمندان اجازه می دهد تا ما را مانند کودکان حیرت زده کند، و همانطور که در پایین تر توضیح خواهیم داد از این قدرت برای قصه گویی و حتی تجارت استفاده می شود.

 

toystory 1 - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

 

این تکنیک بصری چگونه می تواند همزمان برای کودک درون و بزرگسال باهوش ما جذاب باشد؟ به فیلم های Pixar توجه کنید. آیا می خواهید بگویید که در ده دقیقه اول فیلم Up اشک در چشمانتان جمع نشد؟

 

جنبه تجاری انیمیشن چیست: رشد تجاری با استفاده از انیمیشن

خارج از فیلم و تلویزیون، انیمیشن در حال تبدیل شدن به یک تکنیک محبوب در فضای دیجیتال است. انیمیشن به طور خاص، باعث رشد کمپین های طراحی وب/برنامه و بازاریابی دیجیتال با مزایای عملی و ماهیت سرگرم کننده خود می شود.

موشن گرافیک به معنای متحرک سازی عناصری مانند تایپوگرافی، نمادها، تصاویر سایت و غیره با هدف توضیح مفاهیم با استفاده از حرکت است، مانند اشیاء متحرک در طراحی وب. اگرچه به اندازه انیمیشن بر روایت داستان متمرکز نیست، اما بسیاری از مشخصه های انیمیشن را به شیوه ای متفاوت دارا می باشد. استفاده درست از موشن گرافیک در یک وب سایت می تواند در واقع عملکرد سایت را بهتر کند و نحوه استفاده از سایت را به شکل سریع، موثر و تصویری به بازدیدکنندگان آموزش دهد.

فرض کنید شما به تازگی امکاناتی جدیدی به سایت خود اضافه کرده اید، اما طبق آمار کسی روی آن کلیک نمی کند. ممکن است مشکل این باشد که بازدیدکنندگان آن را نمی بینند. کاربران دائمی سایت با ظاهر قبلی صفحه عادت کرده اند و ویژگی های جدید ممکن است مورد توجه قرار نگیرد. راه حل این مشکل، استفاده از مقداری انیمیشن برای موارد جدید سایت است مانند حرکت دادن آیکون یا تپیدن نقطه اعلان.

برای آموزش ساختن GIF با فتوشاپ به این لینک مراجعه کنید

 

bbbc17a5 4b39 4e37 a83a d740754cf112 1 - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

 

استفاده از چنین انیمیشن هایی می تواند تأثیر بسزایی در User experience یا تجربه کاربری داشته باشد. می توانید تزئینات  متحرکی را به پربازدید ترین موارد سایت اضافه کنید تا در صورت نیاز کاربران آنها را به راحتی پیدا کنند. جهت افزایش نرخ تبدیل می توانید به فراخوان ها توجه بیشتری کنید. می توانید از انیمیشن برای تأیید یک عمل استفاده کنید، مثلا دکمه ای که هنگام کلیک تکان می خورد. موشن گرافیک حتی می تواند سرگرم کننده باشد ، مانند تصاویر تخم مرغ عید پاک (Easter egg) که هنگام حرکت نشانگر موس روی آن به حرکت درآید.

یکی از بهترین مزایای موشن گرافیک، معرفی علت و معلول به کاربران است، به ویژه با استفاده از کنترل های حرکتی روی تلفن های همراه. برای مثال در نرم افزار Tinder که انیمیشن روی صفحه به چپ و راست کشیده می شود فکر کنید – انیمیشن صفحه ای که به چپ یا راست کشیده می شود و شما احساس می کنید در حال جابجا کردن چیزی هستید. تصور کنید اگر هنگام کشیدن صفحه، صفحه فقط یک پرش داشته باشد و نمایه جدیدی باز شود، این برنامه به هیچ عنوان به این اندازه سرگرم کننده نخواهد بود.

انیمیشن کاربرد های بسیار بیشتری در تجارت دارد، به برخی از موارد رایج در زیر نگاه کنید:

  1. ویدئو های توضیحی (Explainer)

یکی از رایج ترین کاربردهای انیمیشن در تجارت مدرن، ویدئو های توضیحی (Explainer) هستند که فیلم های آموزشی معمول را از کسل کنندگی در می آورند. مشاغل می توانند بهترین خدمات خود را بدون خسته کننده بودن معرفی کنند. تنها نکته منفی این است که این روند آنقدر محبوب شده است که مشاغل برای برجسته شدن باید از سبک های انیمیشنی منحصر به فردی استفاده کنند.

 

bc564f7a 070f 4e7e 9f1e 5bca318e67ef - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

 

  1. صفحات Loading

هیچ کس دوست ندارد به صفحه خالی خیره شود. انیمیشن های صفحات Loading کاربر را سرگرم کرده و ریسک ترک کردن سایت توسط کاربر را کاهش می دهد. علاوه بر آن فرصتی را برای نشان دادن شخصیت برند شما یا خنداندن کاربر شما فراهم می کند. گاهی اوقات مردم یک انیمیشن صفحه Loading را بیشتر از سایت واقعی به خاطر می آورند!

  1. ترنزیشن ها یا حالت های عبور (Transitions)

افرادی که از رایانه های قدیمی استفاده کرده اند، می دانند که باز شدن پنجره جدید در آن چقدر ساده و ملال آور است. ترنزیشن ها مانند کشیده شدن، محو شدن، حالت Gradient، کوچک شدن و … بر روی چشم انسان تأثیر می گذارد تا تغییرات بصری را تا حد ممکن یکپارچه و کاربر را غرق سایت نماید. حتی در تغییرات بصری کوچکی مانند منوهای کشویی از انیمیشن استفاده می شود.

 

768a5fff 271c 4365 b3b2 504e5464dda2 - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

 

  1. ریزتعاملات (Microinteractions)

موشن گرافیک مزایای User experience زیادی دارد. اگر در طراحی رابط کاربری خود به مشکل برخورده اید، افزودن ریزتعاملات می تواند تجربه کاربری شما را بهبود بخشد. برای مثال ، افزودن افکت انیمیشنی به فراخوان ها می تواند سبب بهبود تبادلات شود.

  1. فیلم های رسانه های اجتماعی

روح انیمیشن سرگرمی و داستان گویی است، بنابراین گاهی اوقات باید آن ها را فقط به خاطر خودشان بسازید. ساخت انیمیشن برای رسانه های اجتماعی می تواند فرصت دیده شدن به برندهای کوچک بدهد و برند های بزرگ را در فید دنبال کنندگانش برجسته کند.

  1. تبلیغات

تبلیغات نیز از قابلیت جلب توجه انیمیشن ها سود می برند. مخصوصاً بنرهای تبلیغاتی، که برای مقابله با پدیده کوری بنری (نادیده گرفتن تبلیغات) نیاز به کشش مخاطب دارند.. با سبک انیمیشن مناسب و مطمئن می توان بازده تبلیغاتی خود را افزایش داد. Launchpeer این موضوع را با تبلیغات انیمیشنی خود در اینستاگرام ثابت کرد.

 

 

attachment 96312293 1 - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

  1. لوگوهای متحرک

تبلیغات سنتی ایجاد تغییر در لوگو را مناسب نمی داند. اما امروزه کارشناسان برندینگ انیمیشن را از این قائده مستثنی می دانند. لوگوهای متحرک (لوگوهایی که بسته به نحوه و مکان استفاده از آنها تغییر می کنند) اثرگذارتر از لوگوهای ثابت هستند.

تا اینجا فقط درباره نظریه های استفاده از انیمیشن صحبت کردیم. بهتر است به انواع انیمیشن و نحوه استفاده از آنها بپردازیم.

برای آموزش ساخت ویدیو برای شبکه های اجتماعی به این لینک مراجعه کنید

 

انواع انیمیشن چیست؟

انیمیشن واقع یک اصطلاح جامع برای تمامی روشهای گوناگون افزودن حرکت به تصاویر (یا اجسام بی جان) است. در اینجا چهار مورد از اصلی ترین گونه های انیمشین ذکر شده است، هر چند که تعداد آن بسیار بیشتر است.

1.انیمیشن سنتی : هر فریم به صورت جداگانه ساخته شده و سپس به شکل پی در پی جهت ایجاد توهم حرکت در کنار یکدیگر قرار داده می شوند. این سبک ریشه تاریخی انیمیشن است، اما به دلیل پرهزینه و زمان بر بودن، انیماتورها روشهای مدرن تری را توسعه داده اند.

2 tradional animation disney 1 - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

 

2.انیمیشن های دو بعدی (مبتنی بر بردار) : نرم افزار پیشرفته تر از انیمیشن سنتی نیز پشتیبانی می کند. اصل قضیه یکسان است، اما Flash و سایر نرم افزار های انیمیشن سازی مبتنی بر بردار، تک فریم ها را بر اساس ورودی انیماتورها تولید می کنند.

3.انیمیشن سه بعدی (CGI) : در این روش کاملا جدید، کامپیوترها تمام تصاویر را تولید می کنند و انیماتور ها حرکات و زوایا را تنظیم می کنند. انیمیشن CGI به نمایش عروسکی و سنتی نزدیک تر است و انیماتورها بیشتر بر کنترل حرکات تمرکز می کنند و تصاویر را به کامپیوتر می سپارند.

4.استاپ موشن : در این سبک، فریم های جداگانه با دستکاری و عکاسی از اشیا واقعی ضبط می شود. این سبک به عنوان کلی موشن (انیمیشن خمیری) نیز شناخته می شود، اما، همانطور که در زیر می بینید، می توان از اجسامی غیر از گل نیز استفاده کرد. هرچند به اندازه انیمیشن سنتی پرهزینه و زمان بر است، اما نتیجه نهایی اغلب منحصر به فرد و با ارزش خواهد بود.

3cf2e186 3dd3 46ff 9640 d23b259af209 - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

 

سبک انتخابی شما بستگی به اهداف، شخصیت برند و بودجه شما دارد. استفاده از استاپ موشن در ساخت فیلم توضیحی می تواند باعث متمایز شدن فیلم های شما شود. اما استفاده از استاپ موشن در طراحی وب سایت توصیه نمی شود.

اکنون شما باید درباره تاثیر انیمیشن در رشد کسب و کارتان ایده پردازی کنید و حتی برای استفاده از آن برنامه داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به مقاله راهنمای جامع مارکتینگ ویدئویی مراجمع کنید!

فقط داشتن انیمیشن کافی نیست، باید انیمیشن خوب و مناسبی داشته باشید. برای مشاوره در مورد نحوه ساخت انیمیشن با کیفیت ، چه کسی بهتر از انیماتورهای دیزنی در دوران طلایی این شرکت!

انیمیشن برای طراحان: اصول دوازده گانه دیزنی در انیمیشن چیست؟

در سال 1981، دو انیماتور برتر دیزنی فرانک توماس و اولی جانسون، کتاب illusion of life را به نگارش درآوردند که بسیاری آن را کتاب مقدس انیمیشن سازی می دانند. این کتاب با جمع آوری نکات تخصصی از انیماتورهای دیزنی از دهه 1930 تا زمان نوشتن کتاب، قصد دارد زیرساخت های محکمی برای انیماتور ها ایجاد کند و به موضوعاتی مانند تکرار حرکات دنیای واقعی، بیان احساسی و طراحی شخصیت می پردازد.

در بطن کتاب اصول دوازده گانه انیمیشن سازی قرار دارد. در حالی که این اصول جهت ارتقای ساخت انیمیشن سنتی نگاشته شده بود، بسیاری از آنها در عصر دیجیتال نیز با چندین به روز رسانی به همان اندازه کاربرد دارند.

  1. فشردگی و کشیدگی در انیمیشن چیست؟ (Squash and stretch)

واکنش یک شیء هنگام برخورد با شیء دیگر چه خواهد بود؟ نحوه فشرگی و کشیدگی اشیاء چگونه است؟ چگونه تصویر بهتری در ذهن مخاطب ایجاد کنیم. چگونه یک توپ لاستیکی هنگام برخورد با زمین فشرده می شود اما یک توپ بولینگ اینگونه نیست.

در کمیک می توان از فشردگی و کشیدگی زیادتری استفاده کرد، اما در انیمیشن های واقع گرایانه باید تعادل را حفظ نمود. یک قانون طلایی برای هر دو سبک این است که حجم کل شی هرگز تغییر نمی کند ، فقط مجددا توزیع می شود.

 

48be4665 a571 4a0e b1aa 973f6d92b1df 1 - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

 

این اصل در مواجهه با اشیاء انتزاعی فضای دیجیتال مانند آیکون های متحرک به همان اندازه معتبر است. شما می توانید بین دو طیف کاریکاتوری و واقع گرایانه به طراحی بپردازید، به شرطی که قوانین واقعی طبیعت را در نظر بگیرید.

 

  1. پیش بینی انیمیشن چیست؟ (Anticipation)

در زندگی واقعی افراد و اشیاء به شکل ناگهانی و بدون هشدار حرکت نمی کنند. قبل از اینکه کسی مشت بزند، بازوی خود را جمع می کند. قبل از پریدن ، زانوها را خم می کند. اگر انیمیشن شما بدون یک اقدام پیش بینی کننده اتفاق بیفتد، ممکن است بسیار ناگهانی و نامنظم، به عبارت دیگر فیک (جعلی) به نظر برسد.

این اصل در طراحی وب، بیشتر بر وضعیت قبل از انیمیشن تاکید می کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید دکمه ای را در جهت فشار دادن متحرک کنید، باید خود دکمه را طوری طراحی کنید که به نظر برسد قابل فشار دادن است.

 

  1. استیجینگ یا صحنه پردازی در انیمیشن چیست؟ (Staging)

این اصل از تئاتر گرفته شده است: صحنه پردازی جایی است که بازیگران برای حداکثر تأثیر روی صحنه قرار می گیرند. از دیدگاه تماشاگران، اقدامات جلوی صحنه نسبت به پشت صحنه مهمتر به نظر می رسد.

با این حال انیمیشن سینمایی تر از تئاتر است. بنابراین این اصل همچنین می تواند برای نور و زوایا نیز به کار رود. در انیمیشن آنلاین، سایه زنی و تغییر زاویه را برای دستیابی به بهترین ظاهر ممکن در نظر داشته باشید.

 

  1. حرکت مستقیم در برابر حالت به حالت (Straight ahead action vs. pose to pose)

این اصل به روش ساخت انیمیشن اشاره دارد. ((حرکت مستقیم)) از اولین فریم آغاز می شود و تا آخر به شکل پی در پی پیش می رود. در مقابل در حرکت حالت به حالت، شما چند فریم کلیدی را طراحی کرده و سپس بازگشته و فریم های میانی را طراحی خواهید کرد.

بیشتر انیمیشن های کامپیوتری از رویکرد حالت به حالت استفاده می کنند، زیرا کامپیوتر از پروسه in-betweens استفاده می کند. با این حال اگر ایده ای به ذهنتان خطور نمی کند، روش مستقیم می تواند به شما در ارائه پردازی کمک کند.

 

  1. دنباله‌ها و هم پوشانی (اورلپ) (Follow through and overlapping action)

اینها دو اصل متفاوت اما مرتبط برای واقع گرایی هستند. اصل دنباله ها به حالت سکون می پردازد و این مفهوم را بیان می کند که هنگام ایستادن یک جسم در حال حرکت، برخی از قسمت های آن به حرکت ادامه می دهند. مثلا اگر یک زن که لباسی بر تن دارد و در حال دویدن است ناگهان بایستد، بخش هایی از لباس او به دلیل شتاب، به جلو حرکت می کند.

“همپوشانی” به نحوه حرکت قسمت های مختلف یک جسم با سرعت های متفاوت اشاره دارد. هنگامی که راه می رویم ، سمت چپ و راست بدن ما کارخود را انجام می دهند و بندرت با هم هماهنگ هستند.

هر دوی این مفاهیم باید برای اشیاء انتزاعی نیز در نظر گرفته شوند. رعایت هر دوی این اصول می تواند سبب ارتقای کار شما شده و چیزی به آن اضافه کند، اما عدم توجه به این موارد باعث می شود انیمیشن شما غیرعادی و روباتیک به نظر برسد.

attachment 97824570 - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

 

  1. کند شدن حرکات در شروع و خاتمه (Slow in and slow out)

این اصل به جنبه فنی انیمیشن اشاره دارد. در شروع می توانید با افزودن فریم های بیشتر حرکت انیمیشن را کند کنید و بالعکس. بنابراین اگر می خواهید شتاب یک جسم افزایش یا کاهش می یابد، باید فریم های بیشتری اضافه کنید و در میان این این عمل (میان نقطه آغاز و پایان) باید از فریم های کمتری استفاده کنید. این عمل سبب کم و زیاد شدن سرعت شیء در ابتدا و انتها می شود.

 

  1. قوس در انیمیشن چیست؟ (Arc)

برای طبیعی تر کردن حرکات، اشیاء را در مسیری قوس دار حرکت بدهید. اکثر اجسام در دنیای واقعی به صورت کمانی حرکت می کنند. مانند da Vinci’s Vitruvian Man . ایجاد حرکت در طول مسیرهای قوس دار ممکن است بدیهی به نظر بیاید، اما در صورت فراموش کردن آن، انیمیشن شما غیر عادی خواهد شد.

خبر خوب این است که برخی از نرم افزارهای انیمیشن سازی به شما امکان تنظیم خطوط حرکت را می دهند، بنابراین با استفاده از ابزار مناسب، این اصل به راحتی قابل اجراست.

  1. حرکات ثانویه در انیمیشن چیست؟ (Secondary action)

این اصل کمی پیچیده تر از اصول دیگر است زیرا شامل ایجاد تعادل می باشد. ایده این اصل این است که وقتی قسمتی از یک جسم حرکت می کند، معمولاً قسمت های دیگر نیز حرکت می کنند. وقتی در خیابان قدم می زنید، سر و چشم خود را مستقیماً و رو به جلو ثابت نگاه نمی دارید. به اطراف نگاه می کنید، سری تکان می دهید، پلک می زنید و غیره. این اقدامات ثانویه می تواند انیمیشن شما را زنده تر نشان دهد. اما در آن زیاده روی نکنید تا انیمیشن از عمل اصلی خود منحرف نشود

این اصل مشابه با اصل دنباله هاست، اما یک عمل ثانویه لزوماً به عمل اصلی مربوط نمی شود. در مثال پایین می توانید هر دو را مشاهده کنید: حرکات ثانویه پلک زدن سوژه است. درحالی که دنباله ها، حرکات بالاتنه شخص هنگام برخورد پای او به زمین می باشد.

 

attachment 97622532 - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

 

  1. زمان بندی در انیمیشن چیست؟ (Timing)

همانطور که در بالا گفتیم، افزودن فریم به انیمیشن سبب کاهش سرعت و حذف آنها سبب افزایش سرعت انیمیشن می شود. انیماتورها باید با این اصل باشند چون روشی مناسب جهت تنظیم مواردی مانند وزن، چابکی یا حتی شخصیت در قالب حالات چهره می باشد.

به عبارت دیگر، نباید سرعت انیمیشن را به شانس واگذار کرد. بایستی آن را بر اساس زمان بندی یا اشیاء واقعی تنظیم کرد.

 

  1. اغراق در انیمیشن چیست؟ (Exaggeration)

حتی واقعی ترین انیمیشن ها هنوز هم فانتزی هستند، و این همان دلیل محبوب بودن آن هاست. انیمیشن به هنرمندان امکان اغراق در ویژگی های واقعی جهت جلوه دادن می دهد. برای مثال کارتون تام و جری. جهت انجام این کار از اغراق استفاده کنید. به عنوان مثال ، به چرخ های اتوبوس و واگن های چرخ و فلک موجود در این صفحه Loading متحرک نگاه کنید. بدون هیچ گونه اغراقی، انیمیشن شما فرقی با یک فیلم زنده نخواهد داشت.

f4ca2b43 efaf 4358 8892 2a02d0fb801d - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

  1. طراحی (Solid drawing)

طراحی همان طور که از اسم آن مشخص است به معنی طراحی فضای سه بعدی است. هنگام ساخت انیمیشن های دو بعدی، می توان بعد سوم را به راحتی فراموش کرد (و برخی از کارتون ها آن را به طور کامل نادیده می گیرند، مانند سیمپسون ها).

به طور خاص ، کتاب illusion of life نسبت به ایجاد شخصیت هایی که سمت چپ و راست آنها یکسان است هشدار می دهد. چنین عواملی می تواند غوطه وری (Immersion) در انیمیشن را از بین ببرد.

  1. جذابیت در انیمیشن چیست؟ (Appeal)

این اصل بیشتر یک نگرانی هنری است تا فنی. شما می خواهید به موضوعات انیمیشن خود جذابیت بدهید تا ارزش تماشا کردن داشته باشد. این می تواند عاملی ساده مانند یک رنگ روشن یا عاملی خلاق تر مانند چشم های پهن انیمه ای باشد. نکته این است که هیچ کس نمی خواهد انیمیشنی درباره چیزی بی مزه را تماشا کند.

مثال پایین یک سبک جذاب و منحصر به فرد دارد که واقع گرایی را با کارتون ترکیب می کند و بدان جذابیتی جدید می بخشد. با توجه به اینکه این لوگو برای یک شخص واقعی است، این امر به جنبه تجاری نیز اشاره دارد.

 

7717534e a416 4606 8c18 e05839ac155b - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

با انیمیشن، طرح های خود را زنده کنید

صرف نظر از هر چیزی، انیمیشن یک فرآیند بسیار درگیرکننده است. کشیدن یک تصویر زیبا به اندازه کافی سخت است، چه برسد به هزاران مورد. به همین دلیل است که انیمیشن بیشتر یک رشته مادام العمر است تا کاری که هنرمندان در تعطیلات آخر هفته انجام بدهند. اما ارزش این همه تلاش را دارد. انیمیشن نه تنها مزایای روشنی برای تجارت و طراحی دارد، بلکه هنری جادویی است که می تواند هر پروژه پیش پا افتاده ای را به درجات بالایی برساند. انیمیشن را امتحان کنید. حتما متعجب خواهید شد که چگونه تا به حال در دنیای طراحی ثابت مانده بودید.

dae3e3bc c2a1 40c9 bd90 7885201990a4 - انیمیشن چیست: نگاهی به تاریخچه و استفاده از آن در طراحی

منابع 99designs
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.